Naslovnica Bebe i mališani Najčešće greške koje roditelji prave kad je riječ o bebinom spavanju

Najčešće greške koje roditelji prave kad je riječ o bebinom spavanju

1040
0
PODIJELI

Preskakanje termina za spavanje na koji je beba naviknuta

Većina nas ne uspijeva zaspati “na dugme”, pa tako ni beba. Stoga je potrebno obaviti uobičajene predradnje i to na vrijeme. Dakle, sat prije vremena koje ste navikli bebu da zaspi počnite sa navlačenjem zavjesa, prigušivanjem svjetla, pripremanjem za hranjenje ili pričanjem priče. Pomoći će i topla kupka i umirujuća pjesmica.

Ignorisanje bebinih signala koji govore da je pospana

Bebe šalju jasne signale da su umorne i da im je potreban san, objašnjava Kim West, autorica knjige “The Sleep Lady's Good Night, Sleep Tight”. Neki od znakova su trljanje očiju, zijevanje, usporenost, razdražljivost i galama, te gubitak interesa sa ljude i igru.

Ako propustite period kada vaša beba prirodno zatreba san, njeno tijelo neće početi lučiti hormon melatonin koji smiruje. Naprotiv, njene nadbubrežne žlijezde izlučit će kortizol, hormon povezan sa stresom koji dodatno stimuliše bebu i utiče da postane nervozna.

Dakle, potrebno je da pazite na rutinu svog mališana, a ako ne uspijevate odgonetnuti ove signale, stručnjaci savjetuju da u vrijeme kada vjerujete da se približava period bebinog spavanja dijete odnesete u tihu i blago osvjetljenu sobu. Bebini signali da je pospana će se početi pojavljivati.

Ako se ipak nađete u situaciji da se beba unervozi od nespavanja, odmaknite ga od aktivnosti, odvedite ga na mirno mjesto i uložite malo više vremena nego obično da ga uspavate.

Ljuljanje, šetanje, pjevanje…

Kada se beba probudi u tri sata poslije ponoći, roditelji su spremni učiniti bilo šta da je vrate na spavanje. To obično uključuje ljuljanje, šetanje, pjevušenje, trljanje bebinih leđa…

“Ove aktivnosti nisu negativne niti predstavljaju loše ponašanje, ali s vremenom postaju problem jer u bebinom umu postaju navike bez kojih ne može ponovo zaspati”, objašnjava West. Stoga, ako se i pridržavate ovih navika, ne dajte da beba uz njih zaspi. Ključno je da bebu već od šeste do osme sedmice života u krevet stavljate dok je pospana, ali budna, kako bi se sama naučila utješiti i vratiti na spavanje svaki put kada se probudi.

Prerano prebacivanje iz kreveca u krevet

Ovo je klasična roditeljska greška, a stručnjaci savjetuju da bebu ne prebacujete iz krevetića sve dok sama ne može izaći iz njega. U tom slučaju, postoji opasnost od povređivanja, te je prebacivanje u krevet neophodno. Ovo se dešava otprilike sa dvije godine.

Za prebacivanje u krevet postoje dvije metode – prva je jednostavno sklanjanje krevetića i postavljanje kreveta na njegovo mjesto. Ipak, budite sigurni da sa svih strana kreveta postoji zaštitna ograda. Druga opcija je postepena zamjena, odnosno spuštanje ogradica krevetića i simuliranje kreveta. Naravno, potrudite se da uokolo poredate dovoljno jastučića u slučaju da beba ispadne iz krevetića.

Ako imate u sobi mjesta i za krevet i za krevetac, ubacite ih zajedno pa postepeno navikavajte dijete na krevet, recimo čitajte mu priče dok leži u krevetu ili neka tokom dana u njemu spava kako bi se navikla.

U svakom slučaju, djetetu objasnite kako ne bi trebalo samo izlaziti iz kreveta, ali u slučaju da to uradi tokom noći, osigurajte sobu tako da ne morate brinuti da će se negdje udariti.

Cijeli ovaj proces možete uveseliti dajući djetetu da bira dezen i boju nove posteljine, ali nemojte spavati sa njim u novom krevetu.

Spuštanje bebe da spava bilo gdje

Niko ne želi biti rob bebine navike spavanja, ali je činjenica da bebino kunjanje u kolicima, automobilskom sjedištu ili u hranilici ne osigurava dovoljno kvalitetnog sna. Bilo kakvo kretanje drži mozak u stanju lakog sna, tako da dijete ne uspijeva utonuti u duboki san i adekvatno se odmoriti.

Za razvijanje dobrih navika spavanja, beba treba spavati u poznatoj okolini, mjestu gdje inače spava svakog dana. Naravno da se ovo pravilo može prekršiti u pojedinim slučajevima, ali je važno da većinu vremena beba spava na mjestu koje je njeno i za to predviđeno.

Ako izađete navečer, obavijestite osobu koja bude čuvala bebu kakve su sve njene navike.

Puštanje da djeca ostaju dugo budna

Neki roditelji se nadaju da će, ako ih puste da ostanu dugo budna, djeca sljedeće jutro duže spavati. Nažalost, to tako ne funkcioniše. Njihov interni sat je moćna sila koja čini da se djeca svakog jutra bude u otprilike isto vrijeme, bez obzira kada idu na spavanje. Dakle, roditelji, ako pustite da vaše dijete navečer ostaje budno dokasno, samo ćete uzrokovati njegovu premorenost sljedećeg dana. Umjesto ovakvih eksperimenata, trudite se da vaša djeca imaju 10 do 11 sati sna svake noći.

Ako je vaše dijete ustalo prerano, naprimjer prije šest sati ujutro, to je vjerovatno znak da je prekasno otišlo u krevet, te ga sljedeću večer u krevet pošaljite pola sata ili sat ranije.

Mama i tata imaju različite taktike

Roditelji moraju biti ujedinjeni kad je riječ o unapređenju djetetovog spavanja. Moraju se dogovoriti o taktici koju će koristiti i držati je se konstantno. Ovo se posebno odnosi na vrijeme kada će beba ići na spavanje i način uspavljivanja.

Strpljenje, strpljenje, strpljenje

U taktikama kojima želite poboljšati bebino spavanje ne očekujte brzo postizanje rezultata. Isto tako ne pomišljajte da će se stvari same od sebe promijeniti i da samo treba “pregurati” određeni period nespavanja.