Naslovnica Life Style Naučite kako čitati deklaracije na hrani koje su izuzetno važne

Naučite kako čitati deklaracije na hrani koje su izuzetno važne

112
0
PODIJELI
Nije svejedno da li kupujete hranu za bebu od 6 mjeseci ili dijete koje ima više od 2 godine. Nutritivne vrijednosti koje su potrebne u različitom uzrastu se mnogo razlikuju, zato je veoma važno da pravilno protumačite podatke sa deklaracije dječije hrane.

Ukoliko još ne znate na šta treba da obratite pažnju kada čitate deklaraciju, iz Baby Food Factoryja će vam pomoći da naučite kako.

Deklaracija predstavlja lični dokument svake namirnice koji otkriva njeno porijeklo, namjenu i sastav. Koliko je masti potrebno dvogodišnjaku, ili vitamina 5-godišnjoj djevojčici, naći ćete na označenim mjestima na pakovanjima hrane. Svuda se nalaze jasno ispisane preporučene vrijednosti.

Obavezno pročitajte obavezni dio svake deklaracije: naziv hrane, spisak sastojaka u kojima su boldiranim slovima ili naglašenim fontom obilježeni alergeni, količina pojedinačnih sastojaka ili kategorija sastojaka, neto količina hrane, datum minimalne trajnosti, posebni uslovi čuvanja, uputstvo za upotrebu – kada je to potrebno.

Spisak sastojaka predstavlja listu svih sastojaka po opadajućem redoslijedu, uključujući aditive i enzime, koji se koriste u proizvodnji ili pripremi hrane, a prisutni su u gotovom proizvodu, čak i u promijenjenom obliku. Aditivi se označavaju navođenjem kategorije i naziva aditiva ili njegovog E broja. Arome se navode na deklaraciji oznakom arome/e. Neto količina se izražava u jedinicama mase.

Oznake hranljive vrijednosti proizvoda (nutritivna tablica) nam govore koliko je hranljivih materija sadržano u 100 g odnosno 100 ml proizvoda.

Nutritivna tablica daje deklaraciji najvažniju ulogu: uticaj na zdravlje populacije. Jasni navodi hranljive vrijednosti svakog proizvoda mogu predstavljati korisna i motivaciona sredstva u nastojanju da se izborimo sa gojaznošću i hroničnim bolestima povezanim sa ishranom. Male promjene u kalorijskom unosu ili unosu pojedinih nutrijenata na individualnom nivou, kao rezultat mogu imati značajne promjene na nivou populacije.

Kako bismo znali koliku količinu pojedinih namirnica trebamo konzumirati, prvenstveno trebamo znati koliko energije trebamo dnevno unijeti hranom, s obzirom na našu starost, pol, aktivnost. Sve to moramo pratiti da bismo održali ravnotežu između energije koju dobijemo konzumiranjem hrane i energije koju dnevno utrošimo za obavljanje svih tjelesnih funkcija. Prosječni odrastao čovjek treba dnevno da unese hranom 2000 kcal i to raspoređeno na slijedeće hranljive materije: masti 70g, zasićenih masti 20g, ugljenih hidrata 260g, šećera 90g, proteina 50g i soli 6g.

Uputstva na hrani o šećeru: 

1. Proizvod koji nosi nutritivnu izjavu “bez šećera” znači da taj proizvod ne smije sadržati više od 0,5 g šećera na 100 g ili 100 ml, proizvoda, dok

2. Proizvod koji ima izjavu “mala količina šećera”, ne smije imati više od 5 g šećera na 100 g proizvoda ili 2,5 g na 100 ml ako je proizvod tečnost.

3. Izjava “bez dodatnog šećera” znači da taj proizvod ne sadrži nikakve dodatne monosaharide ni disaharide, niti drugu hranu koja se koristi zbog svojih svojstava zaslađivanja. To znači da se ne smiju u taj proizvod dodavati ni zaslađivači.

Energetska vrijednost i količine hranljivih materija dodatno se mogu izraziti po porciji/potrošačkoj jedinici hrane. Porcija ili potrošačka jedinica moraju biti navedene u neposrednoj blizini nutritivne deklaracije i na deklaraciji mora biti naveden broj porcija i/ili broj potrošačkih jedinica koje sadrži pakovanja. Informacije se mogu prikazati kao porcija i/ili potrošačka jedinica, ali ne umjesto 100 g/ml hrane.

Savjet roditeljima

Masti – Iako vas može uplašiti ukupna količina masti u dječijem obroku, sjetite se da je djeci ispod 2 godine mast potrebna i da ne treba da pokušavate da smanjite njihov unos.

Veličina obroka – Svaki obrok za djecu je baziran na prosječnoj količini hrane koju treba da pojede dijete do 12 mjeseci starosti odnosno količini koju djete starosti od 1 – 3 godine pojede u jednom obroku.

Dnevne vrijednosti – Na deklaracijama se nalaze procenti dnevnih vrijednosti proteina, vitamina i minerala koje dijete treba da unese u svoj organizam. Za razliku od deklaracija za hranu za odrasle, ovdje nećete naći dnevne vrijednosti za zasićene masti, holesterol i ostale sastojke koji nisu propisani za ishranu beba i djece.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here