Naslovnica Bebe i mališani Društvene vještine vašeg djeteta u vrtiću mogle bi biti važnije od akademskih

Društvene vještine vašeg djeteta u vrtiću mogle bi biti važnije od akademskih

237
0
PODIJELI
Istraživanje objavljeno 2015. godine pokazalo je da bez obzira na to kakve su obiteljska pozadina i rane akademske sposobnosti, društvene vještine u vrtiću pokazuju važnu povezanost s periodom do 25 godine.

Bez obzira na to koliko je dijete napredan čitatelj ili koliko njegovi roditelji zarađuju, djeca vrtićke dobi s izraženima društvenim vještinama vjerojatnije će završiti srednju školu, upisati fakultet i pronaći posao.

Dok mnogi roditelji i škole osjećaju pritisak da smanje djeci vrijeme koje provode u igri i društvenoj interakciji kako bi dobili na vremenu za učenje, zapravo su ove prve “vještine” najbolji pokazatelj dugoročnog uspjeha.

U nastavku donosimo pet važnih društvenih vještina koje možete razviti kod svog djeteta.

Kako se igrati s drugima

Igra je moćan katalizator razvoja u ranim godinama. U igri s drugima djeca uče pregovarati, rješavati probleme, dijeliti i eksperimentirati. Možete pomoći svom djetetu da izgradi ove vještine tako da pronađete vremena za slobodnu igru s drugom djecom.

Iako stvari poput satova plesa, nogometnog treninga i planiranog igranja imaju vrijednost, djeca trebaju dovoljno vremena za nestrukturiranu igru s drugom djecom, tijekom koje ih možete nadzirati, ali im ne smijete davati upute.

Kako rješavati probleme

Primamljivo je umiješati se na prvi znak nezadovoljstva ili svađe i popraviti situaciju. Možemo jednostavno zaplijeniti predmet zbog kojeg je došlo do svađe, postaviti nova pravila ili poslati jedno dijete da se igra u drugoj prostoriji.

Stoga, sljedeći put kad vaše dijete ima problem pozovite ga da sudjeluje u procesu rješavanja tog problema. Recite mu da opiše što se događa i zatim zajedno pronađite rješenje i iskušajte jedno od njih.

Poučavanje djeteta da rješava probleme također znači da ga učimo prihvatiti neuspjeh, što je još jedna od ključnih “vještina”. Tako djeci dajemo priliku da procijene svoja iskustva i poprave situaciju kad je to potrebno.

Kako prepoznati i označiti osjećaje

Djeca koja primjećuju tuđe osjećaje bolje se slažu s drugima. Možete poticati ovu vještinu tako da im skrenete pozornost na emocionalne znakove kod drugih ljudi te imenovanjem tuđih emocija. To možete napraviti ne samo u vlastitom domu, već i raspravljanjem o emocijama likova iz priča.

Priče za djecu pune su sukoba i osjećaja – često upravo to pokreće fabulu.

Kako pomoći drugima

Da bi pomogla drugima, djeca moraju znati prepoznati tuđe potrebe. Primjećivanjem i davanjem komplimenata svaki put kad primijetite takvo ponašanje potičete ih da nastave s time.

Pružite svojoj djeci jednostavne prilike da pomognu kod kuće – pospremanje, pomaganje mlađem bratu ili sestri… Obavezno pokažite svoju zahvalnost.

Kako kontrolirati dječiji nagon

Kontrola nagona dio je izvršnih funkcija kojim upravlja čeoni moždani dio. Ovo područje nije potpuno razvijeno sve do odrasle dobi, ali najveći se dio tog razvoja odvija u ranim godinama. To je razlog zbog kojeg djeca trebaju vježbati ovu vještinu.

Igra koja potiče maštu također je odličan način za izgradnju ovih vještina. Igranjem uloga i stvaranjem maštovitih priča djeca moraju planirati prije nego što djeluju, izmjenjivati se s drugima i osmisliti pravila koja će slijediti.

Ona također vježbaju razmišljanje izvan vlastite perspektive i djeluju onako kako misle da bi neko drugi to činio, umjesto da jednostavno slijede svoje nagone.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here